Πώς μαθαίνει καλύτερα το παιδί σας;
Κάθε Παιδί έχει ένα μοναδικό και διακριτό τρόπο με τον οποίο μαθαίνει καλύτερα και πιο εύκολα το κάθε τι. Δηλαδή έχει τον δικό του τρόπο να συλλέγει, να επεξεργάζεται και να
οργανώνει κάθε πληροφορία που λαμβάνει.
Ποιος είναι ο τύπος του δικού σας παιδιού:
Οι "Τύποι" και η Μάθηση
Σίγουρα κάτι που έχετε πει εσείς οι ίδιες ή έχετε ακούσει από άλλους στο κοινωνικό σας περιβάλλον είναι ο χαρακτηρισμός, ΄΄είμαι ακουστικός τύπος΄΄ ή ‘’είμαι οπτικός τύπος’’, θέλοντας ο καθένας να υποστηρίξει πως συνήθως θυμάται κάτι.
Ο χαρακτηρισμός αυτός περιγράφει το διαφορετικό τρόπο με τον οποίο καταγράφει τις πληροφορίες ο καθένας από εμάς. Άλλος μαθαίνει καλύτερα βλέποντας κάτι, άλλος ακούγοντας κλπ. Κάποιοι επίσης προτιμούν να επεξεργάζονται την πληροφορία σε διάφορα κομμάτια, ενώ άλλοι την χρειάζονται ολόκληρη. Το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν υπάρχει σωστός ή λάθος τρόπος μάθησης. Ένας από τους λόγους λοιπόν που ένα παιδί ευχαριστιέται να μαθαίνει η δυσκολεύεται να μαθαίνει έχει να κάνει με τον τρόπο που φτάνει σε αυτό η πληροφορία και αν ο τρόπος ταιριάζει με τον ΄΄Μαθησιακό του Τύπο’’. Όταν ένας μαθητής γνωρίζει πώς μαθαίνει (δηλαδή, τι μαθησιακός τύπος είναι) μαθαίνει να διαβάζει πιο εύκολα, πιο γρήγορα και πιο αποτελεσματικά.
Οπτικός Τύπος
Μερικά Παιδιά είναι οπτικοί τύποι - τους αρέσει δηλαδή να διαβάζουν, να βλέπουν εικόνες και διαγράμματα και να χρησιμοποιούν τη φαντασία τους, και να θυμούνται εικόνες που βλέπουν ή δημιουργούν οι ίδιοι. Έτσι καταγράφουν και μαθαίνουν καλύτερα μέσω της οπτικής αναπαράστασής.
Πολλές φορές οι οπτικοί τύποι χρησιμοποιούν τη φαντασία του για να οπτικοποιήσουν την πληροφορία. Οι Οπτικοί τύποι συνήθως είναι καλοί στις τέχνες, και είναι δημιουργικοί.
Ακουστικός Τύπος
Άλλα Παιδιά είναι ακουστικοί τύποι Δηλαδή μαθαίνουν πιο εύκολα όταν ακούνε κάτι, έτσι τους αρέσει να ακούνε ομιλίες, κασέτες και CDς. Είναι αυτό που λέμε συνήθως ‘’μαθαίνει το μάθημα μόλις το ακούσει από την δασκάλα’’.
Είναι ο τύπος που επεξεργάζεται ευκολότερα και αποτελεσματικότερα την πληροφορία όταν έχει ακουστικά ερεθίσματα. Συνήθως του αρέσει να μιλά και αυτός. Οι ακουστικοί τύποι είναι καλοί στις ξένες γλώσσες και στη μουσική και έχουν αίσθηση του ρυθμού.
Γλωσσικός – Λεκτικός Τύπος
Είναι τα Παιδιά που είναι καλοί με τις λέξεις, που τους αρέσει ιδιαίτερα να γράφουν και να διαβάζουν. Καταγράφουν τις πληροφορίες καλύτερα μέσω του γραπτού λόγου. Είναι το παιδί που συγκρατεί ευκολότερα στη μνήμη του μια πληροφορία, όταν αυτή επεξηγείται λεκτικά. Του αρέσουν ιδιαίτερα οι λέξεις και γενικά να γράφει και να διαβάζει.
Κιναισθητικός Τύπος
Άλλα παιδιά έχουν ανάγκη να χρησιμοποιούν και το σώμα τους όταν μαθαίνουν, δηλ. μαθαίνουν καλά όταν χρησιμοποιούν τα χέρια τους, κινούνται, φτιάχνουν μοντέλα, μιμούνται ή αντιγράφουν πράξεις.
Είναι Κιναισθητικοί Τύποι δηλαδή, χρησιμοποιούν την κίνηση για να αντιληφθούν κανόνες και έννοιες. Τους αρέσει να αγγίζουν πράγματα, να συμμετέχουν σε θεατρικές ή χορευτικές παραστάσεις.
Οι Κιναισθητικοί Τύποι είναι συνήθως καλοί στα σπορ, στο χορό, ή στις χειροτεχνίες.
Διαπροσωπικός Τύπος
Μήπως το Παιδί σας μαθαίνει καλύτερα όταν συμμετέχει σε συζητήσεις μικρών ομάδων; Μήπως του αρέσει να συμμετέχει σε ομαδικές συζητήσεις για την επίλυση προβλημάτων;. Τότε μάλλον είναι Διαπροσωπικός τύπος δηλαδή, μαθαίνει καλύτερα μέσα από την επικοινωνία μεταξύ των ανθρώπων μιας ομάδας από το να μαθαίνει μόνος του. Λογικά θα αποδίδει καλύτερα όταν συνεργάζεται με άλλους.
Οι Διαπροσωπικοί Τύποι συνήθως είναι καλοί στο να πείθουν, να πωλούν ή να διδάσκουν τους άλλους.
Ενδοπροσωπικός Τύπος
Αν πάλι το Παιδί σας προτιμά και μαθαίνει καλύτερα μόνος του μην ανησυχείτε, μάλλον είναι Ενδοπροσωπικός Τύπος. Μαθαίνει ευκολότερα σε συνθήκες που μόνος του μπορεί να συλλέξει και να επεξεργαστεί τις πληροφορίες που χρειάζεται. Σκέπτεται ένα πρόβλημα μόνο του, βγάζει συμπεράσματα μέσα από την εμπειρία του και έτσι μαθαίνει.
Αν το παιδί σας δεν ανήκει σε κάποιον από αυτούς τους τύπους μην ανησυχείτε, σίγουρα έχει τον δικό του τύπο που εσείς το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να τον ανακαλύψετε και να το βοηθήσετε να μαθαίνει να εκπαιδεύεται και να αναπτύσσεται κτίζοντας τον χαρακτήρα του, την προσωπικότητα του και εμπλουτίζοντας τις γνώσεις του.
Αν πάλι θεωρείτε ότι οι επιδόσεις του παιδιού σας δεν είναι σύμφωνες με τις ικανότητες του, μην διστάσετε να ζητήσετε την γνώμη ενός ειδικού – ξεκινώντας από τον παιδίατρο σας – για να βοηθήσει το παιδί σας και εσάς, να βελτιώσει τις μαθησιακές του επιδόσεις και να γνωρίσει τον ‘’Τύπο του’’.
Φυσικά, όσες περισσότερες αισθήσεις συνδυάζουμε και χρησιμοποιούμε όταν μαθαίνουμε τόσο πιο αποτελεσματικοί είμαστε και εμείς και τα παιδιά.
Πηγή: http://gia-mamades.gr/
Κάθε Παιδί έχει ένα μοναδικό και διακριτό τρόπο με τον οποίο μαθαίνει καλύτερα και πιο εύκολα το κάθε τι. Δηλαδή έχει τον δικό του τρόπο να συλλέγει, να επεξεργάζεται και να
οργανώνει κάθε πληροφορία που λαμβάνει.
Ποιος είναι ο τύπος του δικού σας παιδιού:
Οι "Τύποι" και η Μάθηση
Σίγουρα κάτι που έχετε πει εσείς οι ίδιες ή έχετε ακούσει από άλλους στο κοινωνικό σας περιβάλλον είναι ο χαρακτηρισμός, ΄΄είμαι ακουστικός τύπος΄΄ ή ‘’είμαι οπτικός τύπος’’, θέλοντας ο καθένας να υποστηρίξει πως συνήθως θυμάται κάτι.
Ο χαρακτηρισμός αυτός περιγράφει το διαφορετικό τρόπο με τον οποίο καταγράφει τις πληροφορίες ο καθένας από εμάς. Άλλος μαθαίνει καλύτερα βλέποντας κάτι, άλλος ακούγοντας κλπ. Κάποιοι επίσης προτιμούν να επεξεργάζονται την πληροφορία σε διάφορα κομμάτια, ενώ άλλοι την χρειάζονται ολόκληρη. Το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν υπάρχει σωστός ή λάθος τρόπος μάθησης. Ένας από τους λόγους λοιπόν που ένα παιδί ευχαριστιέται να μαθαίνει η δυσκολεύεται να μαθαίνει έχει να κάνει με τον τρόπο που φτάνει σε αυτό η πληροφορία και αν ο τρόπος ταιριάζει με τον ΄΄Μαθησιακό του Τύπο’’. Όταν ένας μαθητής γνωρίζει πώς μαθαίνει (δηλαδή, τι μαθησιακός τύπος είναι) μαθαίνει να διαβάζει πιο εύκολα, πιο γρήγορα και πιο αποτελεσματικά.
Οπτικός Τύπος
Μερικά Παιδιά είναι οπτικοί τύποι - τους αρέσει δηλαδή να διαβάζουν, να βλέπουν εικόνες και διαγράμματα και να χρησιμοποιούν τη φαντασία τους, και να θυμούνται εικόνες που βλέπουν ή δημιουργούν οι ίδιοι. Έτσι καταγράφουν και μαθαίνουν καλύτερα μέσω της οπτικής αναπαράστασής.
Πολλές φορές οι οπτικοί τύποι χρησιμοποιούν τη φαντασία του για να οπτικοποιήσουν την πληροφορία. Οι Οπτικοί τύποι συνήθως είναι καλοί στις τέχνες, και είναι δημιουργικοί.
Ακουστικός Τύπος
Άλλα Παιδιά είναι ακουστικοί τύποι Δηλαδή μαθαίνουν πιο εύκολα όταν ακούνε κάτι, έτσι τους αρέσει να ακούνε ομιλίες, κασέτες και CDς. Είναι αυτό που λέμε συνήθως ‘’μαθαίνει το μάθημα μόλις το ακούσει από την δασκάλα’’.
Είναι ο τύπος που επεξεργάζεται ευκολότερα και αποτελεσματικότερα την πληροφορία όταν έχει ακουστικά ερεθίσματα. Συνήθως του αρέσει να μιλά και αυτός. Οι ακουστικοί τύποι είναι καλοί στις ξένες γλώσσες και στη μουσική και έχουν αίσθηση του ρυθμού.
Γλωσσικός – Λεκτικός Τύπος
Είναι τα Παιδιά που είναι καλοί με τις λέξεις, που τους αρέσει ιδιαίτερα να γράφουν και να διαβάζουν. Καταγράφουν τις πληροφορίες καλύτερα μέσω του γραπτού λόγου. Είναι το παιδί που συγκρατεί ευκολότερα στη μνήμη του μια πληροφορία, όταν αυτή επεξηγείται λεκτικά. Του αρέσουν ιδιαίτερα οι λέξεις και γενικά να γράφει και να διαβάζει.
Κιναισθητικός Τύπος
Άλλα παιδιά έχουν ανάγκη να χρησιμοποιούν και το σώμα τους όταν μαθαίνουν, δηλ. μαθαίνουν καλά όταν χρησιμοποιούν τα χέρια τους, κινούνται, φτιάχνουν μοντέλα, μιμούνται ή αντιγράφουν πράξεις.
Είναι Κιναισθητικοί Τύποι δηλαδή, χρησιμοποιούν την κίνηση για να αντιληφθούν κανόνες και έννοιες. Τους αρέσει να αγγίζουν πράγματα, να συμμετέχουν σε θεατρικές ή χορευτικές παραστάσεις.
Οι Κιναισθητικοί Τύποι είναι συνήθως καλοί στα σπορ, στο χορό, ή στις χειροτεχνίες.
Διαπροσωπικός Τύπος
Μήπως το Παιδί σας μαθαίνει καλύτερα όταν συμμετέχει σε συζητήσεις μικρών ομάδων; Μήπως του αρέσει να συμμετέχει σε ομαδικές συζητήσεις για την επίλυση προβλημάτων;. Τότε μάλλον είναι Διαπροσωπικός τύπος δηλαδή, μαθαίνει καλύτερα μέσα από την επικοινωνία μεταξύ των ανθρώπων μιας ομάδας από το να μαθαίνει μόνος του. Λογικά θα αποδίδει καλύτερα όταν συνεργάζεται με άλλους.
Οι Διαπροσωπικοί Τύποι συνήθως είναι καλοί στο να πείθουν, να πωλούν ή να διδάσκουν τους άλλους.
Ενδοπροσωπικός Τύπος
Αν πάλι το Παιδί σας προτιμά και μαθαίνει καλύτερα μόνος του μην ανησυχείτε, μάλλον είναι Ενδοπροσωπικός Τύπος. Μαθαίνει ευκολότερα σε συνθήκες που μόνος του μπορεί να συλλέξει και να επεξεργαστεί τις πληροφορίες που χρειάζεται. Σκέπτεται ένα πρόβλημα μόνο του, βγάζει συμπεράσματα μέσα από την εμπειρία του και έτσι μαθαίνει.
Αν το παιδί σας δεν ανήκει σε κάποιον από αυτούς τους τύπους μην ανησυχείτε, σίγουρα έχει τον δικό του τύπο που εσείς το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να τον ανακαλύψετε και να το βοηθήσετε να μαθαίνει να εκπαιδεύεται και να αναπτύσσεται κτίζοντας τον χαρακτήρα του, την προσωπικότητα του και εμπλουτίζοντας τις γνώσεις του.
Αν πάλι θεωρείτε ότι οι επιδόσεις του παιδιού σας δεν είναι σύμφωνες με τις ικανότητες του, μην διστάσετε να ζητήσετε την γνώμη ενός ειδικού – ξεκινώντας από τον παιδίατρο σας – για να βοηθήσει το παιδί σας και εσάς, να βελτιώσει τις μαθησιακές του επιδόσεις και να γνωρίσει τον ‘’Τύπο του’’.
Φυσικά, όσες περισσότερες αισθήσεις συνδυάζουμε και χρησιμοποιούμε όταν μαθαίνουμε τόσο πιο αποτελεσματικοί είμαστε και εμείς και τα παιδιά.
Πηγή: http://gia-mamades.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου