28 Νοεμβρίου 2012

ΟΛΑ ΨΕΥΤΙΚΑ...

                         ΟΛΑ ΨΕΥΤΙΚΑ!!!!!!!!

Την ιδέα γι΄αυτήν την παρουσίαση την πήραμε από την ταινία ¨ΛΟΡΑΞ¨ που με μεγάλο ενδιαφέρον και ενθουσιασμό παρακολούθησαν όλες οι τάξεις του σχολείου μας στο σινεμά!
ΟΛΑ ΨΕΥΤΙΚΑ


                         Λίγα λόγια για την πολύ όμορφη ταινία:


Η ταινία αφηγείται με μοναδικά χρώματα και απαράμιλλο 3D την ιστορία του Τεντ, ενός 12χρονου αγοριού που ζει στην πλαστική πόλη του Θνίντβιλ και το οποίο, στην προσπάθειά του να κερδίσει την αγάπη της Όντρεϊ, του κοριτσιού των ονείρων του, πρέπει να βρει και να της φέρει ένα αληθινό δέντρο. Για να το πετύχει αυτό, καλείται να ανακαλύψει την ιστορία του Λόραξ, ενός ιδιότροπου, αλλά γοητευτικού πλάσματος που παλεύει για να προστατέψει τον κόσμο του δάσους, και αυτός που αφηγείται την ιστορία του στον Τεντ δεν είναι άλλος από τον επιχειρηματία εκείνον, που λόγω της απληστίας του, προκάλεσε τη μεγαλύτερη οικολογική καταστροφή στην ιστορία του δάσους.

27 Νοεμβρίου 2012

Οι sxolikes...ataxies βραβεύονται!!!!!


Είναι μεγάλη χαρά για εμάς που ξέρουμε ότι παρ' όλες τις αταξίες μας μάς αγαπάτε και μας βραβεύετε! 

Ευχαριστούμε πολύ τα ιστολόγια: 


που μας χάρισαν το βραβείο ''Liebster Award''. Κι επειδή τα βραβεία υπάρχουν για να τα μοιραζόμαστε.... θα το χαρίσουμε, με τη σειρά μας, στα παρακάτω 5 ιστολόγια:

Κουρδιστή τάξη
5ο Δημοτικό Σχολείο Χαϊδαρίου "Οδυσσέας Ελύτης"
Δροσοσταλίδες... eν δράσει!
Μια φορά κι έναν καιρό η μικρή Ελένη
5ο Δημοτικό Σχολείο Αγίου Ιωάννη Ρέντη







(Οι όροι για το συγκεκριμένο βραβείο είναι οι εξής:
1.Να δημιουργήσετε link για το Blog που παραλάβατε το βραβείο!
2.Να τοποθετήσετε το βραβείο στο post σας.
3.Να δώσετε με τη σειρά σας το βραβείο σε 5 blogs με λιγότερους από 200 followers.
4.Να ειδοποιήσετε τα 5 blogs που επιλέξατε για το βραβείο.)



ΤΟ ΓΡΑΜΜΑ Λλ-ΤΡΑΓΟΥΔΑΚΙ-ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

  ΤΟ ΓΡΑΜΜΑ Λλ-ΤΡΑΓΟΥΔΑΚΙ-ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ







ΓΡΑΜΜΑ Λλ

Πηγές:τετράδιο πρώτης γραφής-ΕΛΛΗΝΟΕΚΔΟΤΙΚΗ
            η γλώσσα μου - ΧΑΣΙΩΤΗΣ
            γλώσσα-ΠΑΤΑΚΗΣ
            ΑΚΙΔΑ

video

26 Νοεμβρίου 2012

Η Α΄ ΤΑΞΗ ΠΑΙΖΕΙ ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗ

               Η Α΄ ΤΑΞΗ ΠΑΙΖΕΙ ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗ!!!!!!!!!

Τις τελευταίες μέρες , με αφορμή τα βιβλία Γλώσσας της Α΄ τάξης , ασχοληθήκαμε με τον Καραγκιόζη. Είδαμε τις φιγούρες των ηρώων , τις ζωγραφίσαμε , διαβάσαμε διαλόγους , γράψαμε δικούς μας αλλά μόνο σήμερα γνωρίσαμε πραγματικά ποιος είναι αυτός ο Καραγκιόζης!
Ο Ιωσήφ Δ. (μαθητής της Α΄τάξης) , λάτρης του Καραγκιόζη , αποδείχτηκε σωστό ταλέντο! Μας έφερε το σκηνικό με το πανί , όλες τις φιγούρες και με βοηθό το Στάθη Π. επίσης μαθητή της Α΄ τάξης μας παρουσίασαν την παράσταση "Ο Καραγκιόζης και το καταραμένο φίδι ". Περάσαμε καταπληκτικά!!! Ο Ιωσήφ ήταν εξαιρετικός , ο Στάθης άξιος βοηθός και όλα τα παιδιά της Α΄τάξης με το χειροκρότημά τους βοήθησαν να στεφθεί η παράσταση με απόλυτη επιτυχία! Μπράβο!!

Δείτε στιγμιότυπα από την παράσταση:






25 Νοεμβρίου 2012

ΠΑΠΑΓΑΛΟΣ ΠΟΥ ΙΣΟΡΡΟΠΕΙ - ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ

ΠΑΠΑΓΑΛΟΣ ΠΟΥ ΙΣΟΡΡΟΠΕΙ - ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ


Εκτυπώνουμε το παραπάνω σχέδιο σε άσπρο Α4 (κανσόν) , το χρωματίζουμε και το κόβουμε.
Στερεώνουμε στο κάτω μέρος του παπαγάλου ένα μανταλάκι.Βάζουμε το δάχτυλό μας στο σημείο που είναι το ποδαράκι του και ο παπαγάλος μας ισορροπεί!!!!!


Ο παπαγάλος αγαπάει τους αριθμούς!!!!!







24 Νοεμβρίου 2012

ΑΦΡΙΚΑΝΙΚΟΣ ΓΚΡΙΖΟΣ ΠΑΠΑΓΑΛΟΣ

       ΑΦΡΙΚΑΝΙΚΟΣ ΓΚΡΙΖΟΣ ΠΑΠΑΓΑΛΟΣ


Οι παπαγάλοι είναι μια μεγάλη οικογένεια πουλιών που περιλαμβάνουν περίπου 560 είδη.Χαραχτηριστικό τους είναι τα πολλά και λαμπρά χρώματά τους και η δυνατότητά τους να μιμούνται ήχους και κινήσεις , γνωρίσματα που τους κάνουν περιζήτητους από την αρχαιότητα για κατοικίδια.
Ο πιο διάσημος παπαγάλος είναι ο Αφρικανικός γκρίζος ο οποίος προέρχεται από τη μακρινή Αφρική.Το χρώμα του αποτελείται από το γκρι φτέρωμά του και την κόκκινη ουρά του.Το μέγεθός του κυμαίνεται από 35 έως 40 εκατοστά.
Αυτό που τον κάνει να ξεχωρίζει είναι η εξυπνάδα του.Επιστήμονες ισχυρίζονται ότι ένας ενήλικας αφρικανικός έχει τη νοημοσύνη ενός πεντάχρονου παιδιού.
Επειδή θεωρείται από τα πιο έξυπνα πουλιά, λόγω της ικανότητας του να μιμείται και να επαναλαμβάνει εκατοντάδες λέξεις, τραγούδια, αλλά και διάφορους ήχους, είναι το αγαπημένο κατοικίδιο πολλών ανθρώπων. Μπορεί να καταλάβει αριθμούς, έννοιες, χρώματα και τις ιδιότητες των αντικειμένων. Μαθαίνει εύκολα, αλλά χρειάζεται υπομονή και σεβασμό από τον ιδιοκτήτη του. Δεν δέχεται το "μάλωμα" και την αυστηρή συμπεριφορά, ούτε το επικριτικό ύφος από τον ιδιοκτήτη του. Αν νιώσει ότι χάνει τον αυτοσεβασμό του οδηγείται σε ακραίες μορφές συμπεριφοράς, όπως αυτοτραυματισμό. Δαγκώνεται και ξεπουπουλιάζεται προς ένδειξη διαμαρτυρίας.

Δείχνει σαφή προτίμηση αλλά και αντιπάθειες ανάμεσα στα μέλη μιας οικογένειας, αλλά δένεται ιδιαίτερα με το άτομο που έχει αναλάβει την φροντίδα του.

Ο Αφρικανικός γκρίζος παπαγάλος έχει ανάγκη από ένα ευρύχωρο κλουβί με οριζόντια κάγκελα για να ενισχύεται η έμφυτη τάση του για σκαρφάλωμα. Το κλουβί είναι καλύτερα να ακουμπά σε τοίχο, και όχι να είναι στο κέντρο κάποιου δωματίου, προκειμένου να νιώθουν ασφάλεια και σταθερότητα. Στον πάτο του κλουβιού του πρέπει να έχει άμμο, ενώ είναι πολύ χρήσιμο να του δίνει κανείς τακτικά φρέσκα κλαδάκια ιτιάς ή κλαδιά από οπωροφόρα δέντρα για να ροκανίζει. Απαραίτητα θεωρούνται και κάποια παιχνίδια με τα οποία αρέσκεται να παίζει.

Η διατροφή του αποτελείται από ένα πλούσιο μείγμα σπόρων και ενίσχυση με βιταμίνες και μεταλλικά στοιχεία, ενώ φρούτα και λαχανικά θεωρούνται απαραίτητα για την καλή του υγεία.


Επειδή προέρχεται από θερμά κλίματα του αρέσει η ζέστη, όπως επίσης και το κατάβρεγμα με χλιαρό νεράκι.


Ο μέσος όρος ζωής του κυμαίνεται στα 65 χρόνια.

Πηγή:petbirds.gr


Απολαύστε τον!

video

Ας ακούσουμε το τραγουδάκι ¨ο παπαγάλος ¨

video



22 Νοεμβρίου 2012

21 Νοεμβρίου 2012

ΤΟ ΓΡΑΜΜΑ Θ θ -ΤΡΑΓΟΥΔΑΚΙ - ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

             ΘΕΑΤΡΟ ΣΚΙΩΝ - ΤΟ ΓΡΑΜΜΑ Θ θ

Πηγή:τετράδιο πρώτης γραφής-Ελληνοεκδοτική



Πηγή:Η ΓΛΩΣΣΑ ΜΟΥ-ΧΑΣΙΩΤΗΣ


Πηγή:Η Γλώσσα-Άγκυρα




ΓΡΑΜΜΑ Θ θ ( 1 )
ΓΡΑΜΜΑ Θ θ ( 2 )

Πηγή:ΑΚΙΔΑ

19 Νοεμβρίου 2012

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ

20 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ-ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ

H Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού, που υιοθετήθηκε από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ στις 20 Νοεμβρίου του 1989, προσέφερε ένα νέο ορισμό για την παιδική ηλικία,  βασισμένο στα ανθρώπινα δικαιώματα. Υπήρξε ο προάγγελος για σημαντικές προόδους στην πραγμάτωση των δικαιωμάτων των παιδιών στην επιβίωση, την υγεία και την εκπαίδευση μέσω της παροχής των στοιχειωδών αγαθών και υπηρεσιών. Επιπλέον συνέβαλε στην αναγνώριση της ανάγκης να δημιουργήσουμε ένα προστατευτικό περιβάλλον για να θωρακίσουμε τα παιδιά απέναντι στην εκμετάλλευση, την κακοποίηση και τη βία.
Παρόλα αυτά, τα δικαιώματα πάνω από ενός δισεκατομμυρίου παιδιών παραβιάζονται επειδή αποστερούνται μία ή περισσότερες από τις βασικές υπηρεσίες που απαιτούνται για να επιβιώσουν, να μεγαλώσουν κα να αναπτυχθούν. Η βλάβη όμως που προξενείται παρατείνεται πολύ πέρα από τα παιδικά χρόνια, αυξάνοντας την πιθανότητα η επόμενη γενιά να πλήττεται από τις ίδιες απειλές. Ο κίνδυνος αυτός μπορεί να εξαλειφθεί μόνο εάν ο κόσμος επιδείξει τη θέληση να θέσει τα δικαιώματα όλων των παιδιών σε ισχύ..




ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

18 Νοεμβρίου 2012

ΔΥΣΛΕΞΙΑ - ΚΑΤΑΛΛΗΛΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΓΙΑ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ

ΔΥΣΛΕΞΙΑ - ΚΑΤΑΛΛΗΛΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΓΙΑ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ
<<Δεν μπορεί να μάθει την ορθογραφία του...Από τη μα τα γράφει σωστά και μετά πάλι λάθος...Στο σχολείο ενώ τα ξέρει τα κάνει και πάλι λάθος...Τι θα κάνω μαζί του; Τι βαθμούς θα μας φέρει πάλι;>>Μήπως σας θυμίζουν κάτι αυτές όλες οι ανησυχίες; Μήπως και εσείς τις έχετε για το παιδί σας;

Η δυσλεξία παρουσιάζεται πολύ τακτικά και την αντιμετωπίζουν αρκετά παιδιά! Η ειδική αυτή μαθησιακή δυσκολία μπορεί να γίνει αντιληπτή στο γονιό,αλλά και τον εκπαιδευτικό από τα πρώτα κιόλας σχολικά χρόνια του παιδιού... Πολλοί την αντιλαμβάνονται από την πρώτη Δημοτικού,αλλά το καλύτερο θα ήταν να προσπαθούμε να σιγουρευτούμε μέσα στα επόμενα μαθητικά χρόνια του παιδιού μας,καθώς στο νηπιαγωγείο και στην πρώτη τάξη είναι λογικό πολλά από τα λάθη να συμβαίνουν λόγω ακόμα <<ωριμότητας>> του παιδιού...
Η ιδέα πολλές φορές και μόνο της δυσλεξίας,τρομάζει τους γονείς και πολλές φορές τους εκπαιδευτικούς και η ερώτηση που προκύπτει τις περισσότερες των φορών είναι αν διορθώνεται εντελώς! Η δυσλεξία λοιπόν δε διορθώνεται εντελώς,αλλά όπως έχω προαναφέρει και σε προηγούμενα άρθρα μου μπορεί να βελτιωθεί σημαντικά! Αν γονείς και εκπαιδευτικοί όμως που έχουν παιδιά με δυσλεξία,δεν αποδεχθούν τη δυσκολία αυτή,η κατάσταση μπορεί πολύ εύκολα να μη βελτιωθεί και το παιδί να αντιμετωπίζει προβλήματα συνεχώς στο σχολικό του περιβάλλον και ενδεχομένως και αργότερα,καθώς η ψυχολογία διαδραματίζει ουσιαστικό ρόλο για ένα παιδί με μαθησιακές δυσκολίες!
Κάθε παιδί λοιπόν και κάθε μαθητής είναι σε θέση να παρουσιάσει πρόοδο,αρκεί να ανακαλύψουμε τον τρόπο για να το πετύχουμε...Θα ήταν λοιπόν καλό γονείς και παιδαγωγοί να καταφέρουν να διακρίνουν στις πρώτες τάξεις ακόμα του Δημοτικού σχολείου τις όποιες δυσκολίες αντιμετωπίζει το κάθε παιδί,ώστε να είναι εφικτή η πιο εύκολη βελτίωση!
Το ουσιαστικότερο πρόβλημα όμως που αντιμετωπίζουν κυρίως οι γονείς στο σπίτι είναι τα λάθη στα γραπτά κείμενα του δυσλεκτικού παιδιού... Είναι γεγονός ότι το παιδί με δυσλεξία μπορεί να μην παρουσιάζει μια ευθεία γραμμή όσον αφορά την επίδοσή του στα γραπτά του κείμενα... Πολλές φορές για παράδειγμα μπορεί να γράψει σωστά την κατάληξη του ρήματος και άλλες πάλι το ίδιο ρήμα μπορεί να γραφεί εντελώς διαφορετικά από το ίδιο! Υπάρχουν λοιπόν τεχνικές,προκειμένου να μάθει το ίδιο τους κανόνες και να αναγνωρίζει ότι το ρήμα για παράδειγμα που τελειώνει σε -ω γράφεται με ω και με αυτόν τον τρόπο να μπορεί αργότερα και το ίδιο να διορθώσει το λάθος του (αυτοδιόρθωση)!
Μια πολύ καλή τακτική είναι η χρήση των χρωμάτων! Χρησιμοποιήστε χρώματα,για να τονίσετε τις βασικές καταλήξεις και όχι για να διορθώσετε όλα τα λάθη του μαθητή! Τα λάθη πολλές φορές είναι πολλά,αλλά να δίνετε μεγαλύτερη έμφαση σε αυτά,τα οποία είναι πιο βασικά,όπως για παράδειγμα καταλήξεις ρημάτων,ουσιαστικών... Ακόμα πολλές φορές και στην ορθογραφία που έχει για το σχολείο μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα χρώματα,προκειμένου να ενεργοποιήσετε τη μνήμη του!
Συνήθως τα παιδιά με δυσλεξία δεν έχουν πλούσιο λεξιλόγιο...Ξεκινήστε από το Δημοτικό ήδη να μαθαίνεται στο παιδί σας συνώνυμα και αντώνυμα υπό μορφή παιχνιδιού! Για παράδειγμα σε αυτήν ακριβώς τη διαδικασία θα μπορούσε να βοηθήσει και το πολύ γνωστό σε όλους μας,πρόσωπα,ζώα ή πράγματα... Μέσα από αυτό το παιχνίδι το παιδί κινητοποιεί τη σκέψη του και μπορεί να ανακαλύψει αρκετές λέξεις,ακόμα και μέσα από τη δική μας βοήθεια πολλές φορές! Θα ήταν ακόμα καλύτερο να παίρνουν μέρος στο παιχνίδι και άλλα παιδιά,φίλοι,ώστε να γίνεται πιο ενδιαφέρον,γιατί πολλές φορές το ένα παιδί μπορεί να δώσει ιδέες στο άλλο!
Επιπλέον θα μπορούσαμε να δημιουργήσουμε ένα παιχνίδι με στήλες:<<Να βρείτε όσο πιο πολλά ρήματα γίνεται που να τελειώνουν σε -ιζω ή -ωνω...>> ή σε κάποια άλλη κατάληξη και να μαζεύει το παιδί πόντους ανάλογα με τον αριθμό των ρημάτων που θα βρει!Έτσι μπορεί να μάθει καινούρια ρήματα και επιπλέον να θυμάται ευκολότερα τις καταλήξεις! Να είστε σίγουροι ότι μέσα από την ευγενή άμυλα τα παιδιά με ή χωρίς μαθησιακές δυσκολίες έχουν καλύτερα αποτελέσματα και ξεπερνούν ευκολότερα τις δυσκολίες τους!
Όσον αφορά το σχολικό περιβάλλον,θα πρέπει πολλές φορές ο εκπαιδευτικός να δείχνει την κατάλληλη επιείκεια στο μαθητή με δυσλεξία,χωρίς αυτό όμως να συνεπάγεται παντελή αδιαφορία ή υπερβολική διάθεση αρωγής προς αυτό το παιδί,γιατί με αυτόν τον τρόπο το ίδιο δε θα είναι αργότερα σε θέση να ανταποκριθεί από μόνο του και η κατάσταση δε θα βελτιωθεί,καθώς πολλά παιδιά αφήνονται στην εύκολη λύση! Ο εκπαιδευτικός μπορεί με μεγάλη διακριτικότητα να ελέγχει το παιδί με ειδική μαθησιακή δυσκολία κατά τη διάρκεια του μαθήματος και να προσαρμόζει ενίοτε τον τρόπο διδασκαλίας του έτσι ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί και το παιδί με μαθησιακή δυσκολία και όχι μόνο οι υπόλοιποι μαθητές! Πολλοί παιδαγωγοί είναι γεγονός ότι δεν έχουν το χρόνο μέσα στην τάξη να ασχοληθούν ειδικώς με το παιδί με μαθησιακή δυσκολία! Ας προσπαθήσουμε όμως τουλάχιστον όλοι οι εκπαιδευτικοί να βεβαιωνόμαστε ότι όλοι οι μαθητές μας όταν βγουν από την τάξη έχουν κατανοήσει το μάθημα και ότι όλοι έμειναν ευχαριστημένοι από αυτό!
Ακόμα και ο πιο υπερκινητικός μαθητής,ακόμα και ο μαθητής με την οποιαδήποτε μαθησιακή δυσκολία έχει,αν του παρουσιάσουμε το μάθημα με ενδιαφέροντα τρόπο,είναι βέβαιο ότι θα κατανοήσει αρκετά! Πολλά λοιπόν αποτελέσματα έγκεινται και στον τρόπο διδασκαλίας του εκπαιδευτικού,αλλά και την αυτοπεποίθηση του εκάστοτε μαθητή! Δεν αγνοούμε λοιπόν κανένα παιδί,όσο <<δύσκολο>> και αν μας φαίνεται...<<Δύσκολο>>ΔΕΝ είναι το παιδί,αλλά η κατάσταση,την οποία αυτό αντιμετωπίζει και θα ήταν καλό να το κατανοήσουμε όλοι αν θέλουμε οι μαθητές να μπορέσουν να βελτιωθούν!
(ΑΠΟΔΟΧΗ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ+ΚΑΤΑΛΛΗΛΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ)*ΚΑΤΑΛΛΗΛΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΠΑΙΔΙΟΥ=ΜΙΑ ΥΓΙΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΜΕ ΑΡΚΕΤΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΠΡΟΟΔΟ!!!
ΕΦΑΡΜΟΣΤΕ ΤΟ ΟΛΟΙ!!ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΣΚΕΦΤΕΙΤΕ ΟΤΙ ΜΟΝΟ ΚΕΡΔΟΣ ΘΑ ΕΧΕΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΣΑΣ!!ΑΓΑΠΗΣΤΕ ΤΟ ΓΙΆΥΤΟ ΠΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΔΕΙΞΤΕ ΤΟΥ ΟΤΙ ΕΙΣΤΕ ΠΕΡΗΦΑΝΟΙ ΓΙΆΥΤΟ...!!

Έλληνα Σεβαστή-Ειρήνη(Φιλόλογος με σπουδές στην ειδική αγωγή και τις μαθησιακές δυσκολίες

16 Νοεμβρίου 2012

Η ΕΠΕΤΕΙΟΣ ΤΟΥ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ

17 ΝΟΕΜΒΡΗ- Η ΓΙΟΡΤΗ ΤΟΥ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ

 Επειδή στα μικρά παιδιά, είναι λίγο δύσκολο να εξηγήσεις τις έννοιες της δημοκρατίας και της δικτατορίας, σκεφτήκαμε να διαβάσουμε το βιβλίο της κωνσταντίνας Αρμενιάκου "Η κυρά Δημοκρατία",  που εξηγεί με εύκολο και κατανοητό τρόπο και τις δύο έννοιες.

Έπειτα, συμπληρώσαμε το φύλλο εργασίας της δημοκρατίας και διαβάσαμε το ποιηματάκι:


Αφού, λοιπόν, ξεκαθαρίσαμε τι είναι η δημοκρατία, προσεγγίσαμε τα γεγονότα του Πολυτεχνείου με βάση το βιβλίο:  "Λίγα γαρίφαλλα για το Πολυτεχνείο" της Κατερίνας Μουρίκη.
 


Παρακολουθήσαμε και το παρακάτω video για να εξηγήσουμε τα γεγονότα με εικόνες:


video

Τέλος, φτιάξαμε ένα κολάζ με θέμα το Πολυτεχνείο:




15 Νοεμβρίου 2012

Η ΠΑΠΙΑ

ΕΝΑ ΑΔΙΑΒΡΟΧΟ ΠΟΥΛΙ

Η πάπια είναι ένα πουλί που κολυμπάει. Φτιάχνει τη φωλιά της στη στεριά, μέσα στα ψηλά χόρτα και εκεί γεννάει τα αυγά της. Αφού τα κλωσήσει, βγαίνουν τα μικρά παπάκια και ακολουθούν τη μητέρα τους. Μπαίνουν σχεδόν αμέσως στο νερό και κολυμπούν υπέροχα, όπως εκείνη. Έχουν πόδια σαν κουπιά, σχίζουν γρήγορα τα νερά και κάνουν μακροβούτια. Οι πάπιες δεν κρυώνουν, γιατί το φτέρωμά τους είναι καλυμμένο με ένα αδιάβροχο λάδι και το σώμα τους διατηρείται στεγνό.

















Εδώ θα ακούσουμε το τραγουδάκι "Το παπί", που διαβάσαμε στο βιβλίο της γλώσσας:



Και μερικές ασκησούλες για εξάσκηση και επανάληψη:
ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ 2ης ΕΝΟΤΗΤΑΣ

14 Νοεμβρίου 2012

ΙΠΠΟΠΟΤΑΜΟΣ - ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΟΥΜΕ  ΙΠΠΟΠΟΤΑΜΟ

Σε γκρι σκούρο κανσόν σχεδιάζουμε και κόβουμε δύο καρδιές.Τις κολλάμε όπως μας δείχνει η εικόνα.





Σε σκούρο γκρι κανσόν σχεδιάζουμε και κόβουμε το πάνω
μέρος του κεφαλιού και σε ανοιχτό γκρι κανσόν το κάτω μέρος
του κεφαλιού.Σε κόκκινο χαρτόνι σχεδιάζουμε και κόβουμε
καρδούλες για αυτάκια και ρουθούνια.Τα μάτια τα σχεδιάζουμε σε άσπρο και μαύρο κανσόν.Τα κολλάμε όπως μας δείχνει το σχέδιο
για να φτιάξουμε το κεφάλι του ιπποπόταμου.


Σχεδιάζουμε , στη συνέχεια , σε γκρι κανσόν την ουρά και την κολλάμε στην άκρη του σώματος.


Κολλάμε , τέλος , το κεφάλι του ιπποπόταμου και η κατασκευή μας
είναι έτοιμη!



                ΠΑΤΡΟΝ ΙΠΠΟΠΟΤΑΜΟΥ



13 Νοεμβρίου 2012

ΠΥΓΜΑΙΟΣ ΙΠΠΟΠΟΤΑΜΟΣ

ΠΥΓΜΑΙΟΣ ΙΠΠΟΠΟΤΑΜΟΣ-Η ΑΓΕΛΑΔΑ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ
                           Νόμιζαν ότι είχε ήδη χαθεί...



Μέχρι το 2ΟΟ8 τον θεωρούσαν εξαφανισμένο και μόνο οι περιστασιακές μαρτυρίες κατοίκων δασικών περιοχών στη Λιβερία και σε άλλες χώρες της δυτικής Αφρικής έδιναν ελπίδες για την ύπαρξή του στους επιστήμονες.Κάπως έτσι , ο πυγμαίος ιππoπόταμος βρέθηκε στις πρώτες θέσεις της λίστας με τα 100 είδη θηλαστικών που απειλούνται παγκοσμίως με εξαφάνιση .Το Νοέμβριο του 2008 καταγράφηκε φωτογραφικά, για πρώτη φορά, η παρουσία ενός πυγμαίου ιπποπόταμου στο Εθνικό Πάρκο Σάπο της Λιβερίας, όπου και εντοπίζεται πλέον ο μεγαλύτερος πληθυσμός τους.


Μοναδικό στο είδος

Το σπίτι των πυγμαίων ιπποπόταμων βρίσκεται στις χώρες της δυτικής Αφρικής: Λιβερία, Σιέρα Λεόνε, Γουινέα (προστατευόμενη περιοχή Ζιάμα), Νιγηρία και Ακτή Ελεφαντοστού (Εθνικό Πάρκο Τάι). Ζουν στα εναπομείναντα τροπικά δάση που, λόγω της συνεχόμενης αποψίλωσής τους, αποκαλούνται πλέον «οικολογικές νησίδες». Περνούν την ημέρα τους τεμπελιάζοντας μέσα στα νερά ποταμών και βάλτων. Δεν είναι τόσο κοινωνικοί όσο τα ξαδέλφια τους, οι ιπποπόταμοι, και θεωρούνται νυκτόβια όντα. Παρά την επιβλητική όψη, δεν γίνονται επιθετικοί, παρά μόνο όταν είναι τραυματισμένοι ή τους πλησιάσουν πολύ κοντά. Είναι αποκλειστικά χορτοφάγοι, δεν είναι μηρυκαστικά και η δίαιτά τους περιλαμβάνει φυτά, γρασίδι, τρυφερά βλαστάρια, φύλλα και πεσμένα στο έδαφος φρούτα. Δεν είναι ιδιαίτερα ψηλά ζώα -εξ ου και η ονομασία «πυγμαίοι»-, καθώς το ύψος τους στην περιοχή των ώμων φτάνει το 1 μ. Σε βάρος φτάνουν τα 270 κιλά, ενώ το μήκος του σώματός τους αγγίζει το 1,75 μ. Το κεφάλι τους είναι στρογγυλεμένο, τα μάτια τους βρίσκονται στο πλάι και έχουν χαρακτηριστικά φαρδιά μουσούδα με μεγάλο στόμα και αυτιά που, όπως και τα στρογγυλεμένα ρουθούνια τους, διαθέτουν μυϊκές βαλβίδες που κλείνουν όταν βρίσκονται κάτω από την επιφάνεια του νερού.
 Η υποβρύχια όρασή τους είναι καλή, χάρη στην οστέινη κατασκευή της οφθαλμικής τους κόγχης. Εχουν κοντά, στιβαρά πόδια, με διαχωρισμένα δάχτυλα, που φέρουν κοφτερά νύχια. Αν και φτάνουν στην ερωτική ενηλικίωσή τους στα 4 με 5 χρόνια ζωής, δεν ζευγαρώνουν τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο. Το θηλυκό εγκυμονεί 184-204 ημέρες και γεννάει στη στεριά μόνο ένα μωρό που απογαλακτίζεται στον έκτο έως όγδοο μήνα της ζωής του. Πέρα από τον άνθρωπο, η μοναδική φυσική απειλή που αντιμετωπίζουν είναι η λεοπάρδαλη. Οσον αφορά τον τρόπο ζωής τους, δεν περιχαρακώνουν τα εδάφη τους, φροντίζουν όμως να τα σημαδεύουν με τα περιττώματά τους: τα διασκορπίζουν δεξιά και αριστερά κουνώντας τη μικροσκοπική ουρά τους. Με τον ίδιο τρόπο σημαδεύουν τα μονοπάτια που ανοίγουν μέσα στην πυκνή βλάστηση, όταν κατά τη διάρκεια της νύχτας βγαίνουν για φαγητό. Είναι μυστικοπαθείς στις συνήθειές τους και σπάνια γίνονται αντιληπτοί από τους ανθρώπους.

 ΔΥΟ - ΤΡΙΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΠΟΥ ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ

 •   Παλαιότερα, οι επιστήμονες πίστευαν ότι οι ιπποπόταμοι είχαν μεγαλύτερη συγγένεια με τα γουρούνια ή τους αγριόχοιρους, εξ ου και η ονομασία από τις ελληνικές λέξεις χοίρος και όψις (choiros + opsis). Πρόσφατες γενετικές μελέτες έδειξαν ως κοντινότερο επιζώντα συγγενή τους τις φάλαινες. Οι πρόγονοι των δύο ζώων, που έζησαν στη Γη πριν από 50 - 60 εκατ. χρόνια, ήταν χερσαία θηλαστικά μικρού μεγέθους που αγαπούσαν το νερό.
•   Αποίκισαν την Αφρική περίπου πριν από 16 εκατ. χρόνια. Πέντε είδη ιπποπόταμων επιβίωσαν πριν από δυόμισι εκατομμύρια χρόνια, ενώ τρία από αυτά κατοικούσαν μέχρι τον προηγούμενο αιώνα στη Μαδαγασκάρη. Σήμερα, μόνο δύο είδη βρίσκονται εν ζωή: ο κοινός ιπποπόταμος (Hippopotamus amphibius) και ο πυγμαίος.
•   Αν εκτεθεί πολλές ώρες στον ήλιο χωρίς να βραχεί, παθαίνει ηλιακή δερματίτιδα ή ακόμη και δερματική βλάβη.
•   Το δέρμα του, σχεδόν άτριχο, διαθέτει πόρους, από όπου εκκρίνεται μια ροδόχρους ουσία, γνωστή ως «ματωμένος ιδρώτας». Είναι σχεδόν αφρώδης, παχιά και λιπαρή, λειτουργεί ως λιπαντικό του δέρματος, κάτι που τους βοηθάει στην κίνησή τους ανάμεσα στην άγρια βλάστηση, ταυτόχρονα όμως τους προδίδει στους λαθροκυνηγούς, αφού αφήνει σημάδια στα φυλλώματα.

                                ΦΤΙΆΧΝΟΥΜΕ ΠΑΖΛ;



Κάνε κλικ εδώ και διασκέδασε φτιάχνοντας ένα παζλ με θέμα τον ιπποπόταμο!

Ας ακούσουμε την ιστορία του ιπτάμενου ιπποπόταμου, από την εκπαιδευτική τηλεόραση:


O ιπποπόταμος μας αυτοπαρουσιάζεται:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...