30 Απριλίου 2012

ΣΤΕΦΑΝΙ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑΣ

ΤΟ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑΤΙΚΟ ΣΤΕΦΑΝΙ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ ΜΑΣ!

Μια και αύριο είναι Πρωτομαγιά, είπαμε να τηρήσουμε και εμείς το έθιμο και να στολίσουμε τις πόρτες των τάξεων μας με πολύχρωμα στεφάνια. 


ΥΛΙΚΑ ΠΟΥ ΧΡΕΙΑΣΤΗΚΑΜΕ                   

Καρτέλες αυγών χάρτινες    
κόλλα
τέμπερες
πινέλα
χρυσόσκονη
χαρτόνι πράσινο
χαρτόνι κουσέ για τη βάση
κουμπάκια

Στο κουσέ χαρτόνι σχεδιάζουμε έναν κύκλο (όσο μεγάλο θέλουμε να είναι το στεφάνι μας). Κόβουμε ένα πιο μικρό κύκλο από το εσωτερικό του. 


Κόβουμε τις αυγοθήκες σε σχήμα λουλουδιών, όπως δείχνει η εικόνα. 

Βάφουμε τις αυγοθήκες ό,τι χρώμα μας αρέσει και τις αφήνουμε να στεγνώσουν καλά. Στη μέση κάθε αυγοθήκης κολλάμε ένα κουμπάκι. 

Βάζουμε κόλλα κάτω από κάθε αυγοθήκη και την κολλάμε πάνω στον κύκλο.



Διακοσμούμε με κορδέλες και φυλλαράκια που φτιάχνουμε από πράσινο χαρτόνι. Αν θέλουμε βάζουμε και χρυσόσκονη. Το δικό μας στεφάνι είναι κιόλας έτοιμο! Καλή επιτυχία στο δικό σας!!!!

Κrafty Kat

ΜΑΓΙΟΣΤΕΦΑΝΟ

ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑΤΙΚΟ ΣΤΕΦΑΝΙ-ΕΘΙΜΟ




Μάιος!!!!Ο τελευταίος μήνας της άνοιξης αλλά ο πιο ανοιξιάτικος!!!!Όλη  πλάση είναι ανθισμένη και η διάθεσή μας στα ύψη!!!!Την 1η μέρα του Μάη ξεχυνόμαστε στους αγρούς για να μαζέψουμε λογιών λογιών λουλούδια και να φτιάξουμε στεφάνια που κατόπιν θα τα κρεμάσουμε στις πόρτες για να υποδεχτούμε το Μάη!!!!

Το έθιμο της Πρωτομαγιάς να στολίζουμε τις πόρτες των σπιτιών με στεφάνια λουλουδιών έρχεται από τα πολύ παλιά χρόνια και τότε συμβόλιζε την υποδοχή της δύναμης της φύσης στο σπιτικό.

Το μαγιοστέφανο, φτιάχνεται από εφτά ειδών λουλούδια και έχει δύναμη μαγική-αποτροπιαστική. Σε κάθε στεφάνι βάζουν σκόρδο για τη βασκανία, αγκάθι για τον εχθρό, στάχυ για να φέρει ευφορία.

Για να πιάσουν οι ευχές που έκαναν οι νοικοκυρές παλιότερα, το μαγιάτικο στεφάνι έπρεπε να γίνεται από συγκεκριμένα λουλούδια:

Ανθισμένο σπίτι: Tραντάφυλλα, γαρούφαλα, βιόλες, πασκαλιές (λιλά), γεράνια.

Ευτυχία του σπιτιού: Kλωνάρια ανθισμένα από αγιόκλημα και από ελιά.

Γεμάτο σπίτι: Στάχια και λουλούδια του κάμπου, όπως μαργαρίτες, παπαρούνες.

Για τη γλωσσοφαγιά: Μια κουκκιά (φυτό) με τις ρίζες και τους καρπούς της.

Για την αγάπη των κοριτσιών του σπιτιού: Eνα κλωνάρι λυγαριά.

Για το μάτι: Eνα κεφάλι σκόρδο, κρεμασμένο στη μέση στο στεφάνι για να φαίνεται.

Πηγή:paidika.gr




29 Απριλίου 2012

Η ΠΥΞΙΔΑ

ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ


Μια και κάναμε εξάσκηση στην τάξη για τον προσανατολισμό και μάθαμε τόσο ενδιαφέροντα πράγματα, τι λέτε, παίζουμε ένα παιχνίδι για να δούμε τι μάθαμε;
Βάλε τα κυκλάκια στη σωστή θέση της πυξίδας και να θυμάστε, το κόκκινο βέλος της πυξίδας δείχνει πάντα το Βορρά!


Πάμε τώρα και για μια γρήγορη επανάληψη σε όσα μάθαμε!!!  



28 Απριλίου 2012

ΕΞΑΙΡΕΣΕΙΣ ΟΥΔΕΤΕΡΩΝ ΣΕ -Ι


 ΤΑ ΑΤΑΚΤΑ ΟΥΔΕΤΕΡΑ
Να ένας εύκολος τρόπος για να μην ξεχνάμε τις εξαιρέσεις των ουδετέρων σε -ι: Μαθαίνουμε απ΄έξω το τραγουδάκι με τα άτακτα ουδέτερα και τέλος πια τα λάθη!!!







27 Απριλίου 2012

ΦΤΙΑΧΝΟΥΜΕ ΤΑ ΧΡΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΟΥΡΑΝΙΟΥ ΤΟΞΟΥ

ΟΥΡΑΝΙΟ ΤΟΞΟ

Μικροί και μεγάλοι ενθουσιαζόμαστε, όταν μετά από μια βροχερή μέρα βλέπουμε να βγαίνει το ουράνιο τόξο. Τι θα λέγατε να φτιάξουμε τα χρώματά του; Συγκεντρώστε τα υλικά και ακολουθήστε τις οδηγίες. Το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό!!!

ΥΛΙΚΑ ΠΟΥ ΘΑ ΧΡΕΙΑΣΤΟΥΜΕ:

Γάλα φρέσκο
1 πιάτο βαθύ
σαπούνι για τα πιάτα
χρώματα ζαχαροπλαστικής

Γεμίζουμε το πιάτο με γάλα, ώσπου να καλυφθεί ο πάτος του. Ρίχνουμε προσεχτικά σταγόνες από τα χρώματα ζαχαροπλαστικής και στο τέλος ρίχνουμε μια σταγόνα από το σαπούνι πιάτων. Είστε έτοιμοι να θαυμάσετε τα χρώματα του ουράνιου τόξου!!!

26 Απριλίου 2012

25 Απριλίου 2012

ΖΑΧΑΡΙΑΣ ΠΑΠΑΝΤΩΝΙΟΥ

                     ΖΑΧΑΡΙΑΣ ΠΑΠΑΝΤΩΝΙΟΥ

Ο Ζαχαρίας Παπαντωνίου  ήταν Έλληνας λογοτέχνης. Γεννήθηκε στη Γρανίτσα Ευρυτανίας το Φεβρουάριο του 1877 και πέθανε στην Αθήνα το απόγευμα της 1ης Φεβρουαρίου 1940 από συγκοπή καρδιάς μέσα σε τραμ, πηγαίνοντας σε συνεδρίαση της Ακαδημίας Αθηνών.

Πέρασε τα πρώτα χρόνια της ζωής του στη Γρανίτσα, όπου υπηρετούσε ως δάσκαλος ο πατέρας του. Το 1890 έφυγαν και και εγκαταστάθηκαν στην Αθήνα. Τελείωσε το Γυμνάσιο και γράφτηκε στην Ιατρική Σχολή Αθηνών την οποία δεν τελείωσε ποτέ. Παράλληλα Σπουδάζει ζωγραφική. Αφοσιώθηκε από νωρίς στη δημοσιογραφία (που ήταν το μεγάλο του πάθος), ως πολιτικός αρθρογράφος, χρονογράφος και συγγραφέας τεχνοκριτικών άρθρων.

Το 1912 έως το 1917 γίνεται Νομάρχης στη Ζάκυνθο, στην Καλαμάτα και άλλες πόλεις από την κυβέρνηση Βενιζέλου και το 1919 διορίζεται διευθυντής της Εθνικής Πινακοθήκης, όπου παρέμεινε 20 χρόνια. Το 1923 έλαβε το Αριστείον των Γραμμάτων και Τεχνών και το 1938 έγινε ακαδημαϊκός στην έδρα της Λογοτεχνίας, οπότε και εκφώνησε τον εισιτήριο λόγο του για τον Δομήνικο Θεοτοκόπουλο στη δημοτική γλώσσα.

Τον χαρακτήρισαν «πρίγκιπα του νεοελληνικού λόγου», ενώ αποτύπωσε στο χαρτί την ελληνική επαρχία, με έμφαση στην ιδιαίτερη πατρίδα του. Υπηρέτησε όλα τα είδη του λόγου. Ιδιαίτερη ήταν η επίδοση του στο δοκίμιο και την κριτική.

Το πιο γνωστό και διαχρονικό βιβλίο του είναι τα <<Ψηλά βουνά>>



Αρκετά από τα ποιήματα που έγραψε υπάρχουν στο Αναγνωστικό Β΄ τάξης των παλιών μαθητικών χρόνων.
Μοιραζόμαστε δύο μαζί σας!


Να ακούσουμε το <<Τσιριτρό>>;



Ας ακούσουμε μελωποιημένο το ποίημα <<Από πού είσαι ποταμάκι;>>του Ζαχαρία Παπαντωνίου.Πρώτη εκτέλεση-Μαρίζα Κωχ.



24 Απριλίου 2012

ΧΡΥΣΑΝΘΕΜΟ

           ΧΡΥΣΑΝΘΕΜΟ-ΓΙΑΠΩΝΕΖΙΚΟΣ ΘΡΥΛΟΣ


Μια φορά κι έναν καιρό ζούσε στη μακρινή Ιαπωνία μια όμορφη κοπέλα που  ήταν αρραβωνιασμένη μ΄ένα αρχοντόπουλο.Κοτά στην πόλη τους,στα γειτονικά βουνά,έμενε σε μια σπηλιά ένας δράκος.Ένας πελώριος δράκος που μιλούσε σαν άνθρωπος κι έλεγαν γι΄αυτόν πως δεν πείραζε κανέναν,εκτός αν κάποιος τον ενοχλούσε.
Μια μέρα,η όμορφη Γιαπωνεζούλα,έχασε τον αρραβωνιαστικό της.Είχε γίνει άφαντος.Έψαξε παντού,ρώτησε αναστατωμένη όλο τον κόσμο,αλλά κανείς δεν μπόρεσε να της δώσει μια χρήσιμη πληροφορία για να μάθει που βρισκόταν και τι είχε γίνει ο αγαπημένος της.Μόνο ύστερα από καμμιά δεκαριά μέρες κάποιος της είπε ότι το παλικάρι είχε πέσει στα χέρια ή μάλλον στα πόδια του μεγάλου δράκου.Τη συμβούλεψε μάλιστα να μην πάει να τον αναζητήσει γιατί θα έβαζε σε κίνδυνο τη ζωή της.Μα η κόρη αγαπούσε τόσο πολύ τον αρραβωνιαστικό της που δε δίστασε ούτε στιγμή και αποφάσισε να πάει στα βουνά και να συναντήσει το δράκο.
Ύστερα από μισής μέρα δρόμο έφθασε επιτέλους στα βουνά και μόλις πλησίασε τους μεγάλους βράχους είδε το φοβερό δράκο να βγαίνει από τη σπηλιά του.
-Τι ζητάς εδώ;τη ρώτησε ο δράκος.Δε με φοβάσαι;
-Δε σε φοβάμαι γιατί μου έχουν πει πως είσαι καλός και δίκαιος,του απάντησε με θάρρος  η κοπέλα.Γιατί όμως αιχμαλώτισες τον αρραβωνιαστικό μου χωρίς να σου φταίξει σε τίποτα;
-Είμαι καλός με τους καλούς και κακός με τους κακούς,της απάντησε ο δράκος.Ο αρραβωνιαστικός σου μίλησε άσχημα για μένα και γι΄αυτό τον αιχμαλώτισα και θα τον κρατήσω για όλη του τη ζωή κοντά μου να με υπηρετεί σαν σκλάβος.
 Η Γιαπωνεζούλα έπεσε τότε με κλάματα μπροστά στα πόδια του και τον παρακάλεσε να τους λυπηθεί και ν΄ αφήσει το παλικάρι.

-'Ακουσε,της είπε ο δράκος ύστερα από λίγη σκέψη.Θα σου κάνω τη χάρη και θ΄αφήσω ελεύθερο τον αρραβωνιαστικό σου,αρκεί να μου φέρεις ένα χρυσάνθεμο που να έχει εκατό πέταλα.
-Μην ψάχνεις άδικα,τη συμβούλεψαν όλοι.Δεν υπάρχει πουθενά χρυσάνθεμο με εκατό πέταλα.
Πάνω στην απελπισία της η κοπέλα σκέφτηκε κάτι.'Εκοψε από τον κήπο της ένα χρυσάνθεμο και με μεγάλη υπομονή,άρχισε να χαράζει τα πλατιά του πέταλα,με μια καρφίτσα των μαλλιών της.'Ετσι,σιγά σιγά,με άπειρη υπομονή,κατάφερε να χαράξει τα πέταλα σε εκατό λεπτά κομμάτια.Κι όταν το κατόρθωσε αυτό,ξεκίνησε για τη σπηλιά του δράκου.
-Σου έφερα το χρυσάνθεμο με τα εκατό πέταλα,του είπε.
Ο δράκος πήρε περίεργος το χρυσάνθεμο,μέτρησε τα πέταλά του και τα βρήκε εκατό.Άφησε τότε ελεύθερο το παλικάρι,όπως είχε υποσχεθεί.Το αγαπημένο ζευγάρι,γύρισε ευτυχισμένο στην πόλη και από τότε λένε ότι τα χρυσάνθεμα δεν ξαναβγήκαν με τριάντα πέταλα αλλά με πολλά και πολύ λεπτά,σαν το χρυσάνθεμο που κατάφερε να φτιάξει η μικρή και όμορφη Γιαπωνεζούλα...

Πηγή:Οι μύθοι των λουλουδιών-εκδόσεις Στρατίκη

23 Απριλίου 2012

ΠΡΟΠΑΙΔΕΙΑ

      ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΣΤΟΝ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΣΜΟ

Κάνε κλικ πάνω στην εικόνα για να τη μεγενθύνεις και εκτύπωσέ την για να δοκιμάσεις τις δυνάμεις σου στην προπαίδεια!

ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

23 ΑΠΡΙΛΙΟΥ- ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΒΙΒΛΙΟΥ

ΠΩΣ ΓΕΝΝΙΕΤΑΙ ΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟ

Οι εκδόσεις Ψυχογιός μας δίνουν τη δυνατότητα να μάθουμε βήμα- βήμα πώς γεννιέται ένα βιβλίο. Κάνε  κλικ εδώ   για να μάθεις κάθε λεπτομέρεια!

Και εδώ παρακολούθησε από κοντά πώς φτιάχνεται ένα βιβλίο:


ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ Ο ΤΡΟΠΑΙΟΦΟΡΟΣ


Μεγαλομάρτυς και Θαυματουργός Γεώργιος (Τροπαιοφόρος)
Ό μεγαλομάρτυς Γεώργιος γεννήθηκε περίπου το 275 μ.Χ. στην Καππαδοκία, από γονείς χριστιανούς. Ό πατέρας του, μάλιστα, πέθανε μαρτυρικά για το Χριστό. Όταν ό Γεώργιος έγινε 18 χρονών, στρατεύθηκε στο ρωμαϊκό στρατό. Αν και νέος στην ηλικία, διεκπεραίωνε τις στρατιωτικές του υποχρεώσεις τέλεια. Όλοι τον θαύμαζαν για το παράστημα του. Γι' αυτό, γρήγορα τον προήγαγαν σε ανώτερα αξιώματα και του έδωσαν τον τίτλο του κόμητος. Συνέβη, όμως, την εποχή εκείνη ό Διοκλητιανός να κηρύξει λυσσώδη διωγμό κατά των χριστιανών. Ό Γεώργιος ήταν 28 χρονών και χωρίς δισταγμούς ομολόγησε την πίστη του, παρά τα αξιώματα πού του είχαν δώσει. Ό Διοκλητιανός δεν το περίμενε και έφριξε για τη στάση του Γεωργίου. Τότε άρχισε για τον Άγιο μια σειρά φρικτών βασανιστηρίων, αλλά και θαυμάτων, πού έφεραν πολλούς ειδωλολάτρες στη χριστιανική πίστη. Αφού τον λόγχισαν, ξέσχισαν τις σάρκες του με ειδικό τροχό από μαχαίρια. Έπειτα, τον έριξαν σε λάκκο με βραστό ασβέστη και κατόπιν τον ανάγκασαν να βαδίσει με πυρωμένα μεταλλικά παπούτσια. Από όλα αυτά ό Θεός τον κράτησε ζωντανό και έγινε αίτια να εξευτελιστούν τα είδωλα και οι εκφραστές τους. Τέλος, τον αποκεφαλίζουν προσευχόμενο.
Η μνήμη του Αγίου Γεωργίου τιμάται στις 23 Απριλίου αλλά αν  γιορτή του πέσει μέσα στη μεγάλη Σαρακοστή μετατίθεται για τη 2η μέρα του Πάσχα.


21 Απριλίου 2012

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΜΕ ΤΟΝ GUMMY BEAR

ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΠΑΙΖΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΟΝ GUMMY BEAR
Τι λέτε, είστε έτοιμοι για παιχνίδι; 

Ο γνωστός σε όλους μας Gummy Bear μας διασκεδάζει και μας βοηθά να κάνουμε επανάληψη σε όσα έχουμε μάθει...Έτοιμοι;;; κάνtε  κλικ εδώ



20 Απριλίου 2012

ΦΤΙΑΧΝΟΥΜΕ ΕΝΑ ΗΦΑΙΣΤΕΙΟ;

ΦΤΙΑΧΝΩ ΕΝΑ ΗΦΑΙΣΤΕΙΟ!!!

Σε όλους αρεσουν τα πειράματα!!Θέλετε να προσπαθήσουμε να φτιάξουμε ένα ηφαίστειο;; Ακολουθήστε τις οδηγίες μας και θα τα καταφέρετε:

ΥΛΙΚΑ ΠΟΥ ΘΑ ΧΡΕΙΑΣΤΟΥΜΕ:
 
1 πλαστικό μπουκάλι νερού (500ml)
ξύδι
νερό
σαπούνι για τα πιάτα
μαγειρική σόδα
χρώμα ζαχαροπλαστικής (αν θέλετε)
χαρτοταινία ή σελοτέιπ

ΒΗΜΑ 1

Τοποθετούμε το μπουκάλι μέσα σε μια λεκάνη του δίνουμε σχήμα βάζοντας λωρίδες από εφημερίδες και κολλώντας τες με χαρτοταινία. Βάφουμε με τέμπερα το εξωτερικό του "ηφαιστείου" και το αφήνουμε να στεγνώσει.

ΒΗΜΑ 2



Προσθέτουμε στο μπουκαλάκι, με τη βοήθεια ενός χωνιού, τοποθετήστε σε αναλογία 2/4 νερό, 1/4 ξύδι και μιά δύο δόσεις υγρού σαπουνιού για τα πιάτα. Για πιο θεαματικό αποτέλεσμα, ρίξτε μέσα και μια σταγόνα χρώμα ζαχαροπλαστικής.

Αδειάστε τώρα μέσα στο μπουκάλι ένα/δύο φακελάκια μαγειρικής σόδας - απο το μπουκάλι θα αρχίσει να βγαίνει αφρός με τον ίδιο τρόπο που ξεπροβάλλει η λάβα από ένα ηφαίστειο.


καλή διασκέδαση!!!!
 πηγή: http://paizoumemazi.blogspot.com

19 Απριλίου 2012

ΦΤΙΑΧΝΟΥΜΕ ΕΝΑ ΣΥΝΝΕΦΟ;

                        ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΦΤΙΑΞΟΥΜΕ ΕΝΑ ΣΥΝΝΕΦΟ;


ΘΑ ΧΡΕΙΑΣΤΟΥΜΕ:
  1. ένα διάφανο γυάλινο μπουκάλι
  2. σκούρο μπλε ή μαύρο χαρτόνι
  3. καυτό νερό
  4. ένα παγάκι

1.Με τη βοήθεια ενός μεγάλου, γεμίζουμε προσεχτικά το μπουκάλι με καυτό νερό.

2.Έπειτα από τρία λεπτά,χύνουμε το περισσότερο νερό αφήνοντας μόνο λίγο μέσα στο μπουκάλι.

3.Τοποθετούμε το παγάκι πάνω στο στόμιο του ανοιχτού μπουκαλιού.

4.Κρατάμε το σκούρο χαρτόνι πίσω από το μπουκάλι και κοιτάμε προσεχτικά.Θα δούμε ότι αρχίζει να σχηματίζεται ένα σύννεφο εκεί όπου ο ζεστός ατμός που ανεβαίνει από το καυτό νερό συναντά τον κρύο αέρα κοντά στο παγάκι.Οι υδρατμοί συμπυκνώνονται και έτσι δημιουργείται ένα σύννεφο από μικροσκοπικά σταγονίδια.

Πηγή:Σταυρόλεξα γνώσεων-εκδόσεις Σαββάλας

18 Απριλίου 2012

ΑΟΡΑΤΟ ΜΕΛΑΝΙ

                 ΦΤΙΑΧΝΩ ΑΟΡΑΤΟ ΜΕΛΑΝΙ

ΘΑ ΧΡΕΙΑΣΤΟΥΜΕ:

  1. Ένα λεμόνι
  2. Ένα πολύ λεπτό πινέλο
  3. Ένα φύλλο χαρτιού
  4. Ένα κερί και σπίρτα
1ο. Στίβουμε το λεμόνι.Ο χυμός του θα είναι το μελάνι μας.Βουτάμε το πινέλο στο χυμό του λεμονιού και γράφουμε το μήνυμά μας στο χαρτί.Αφήνουμε το χαρτί να στεγνώσει καλά,ώστε να μη φαίνεται απολύτως τίποτα.

2ο.Ζητάμε από κάποιον μεγάλο να ανάψει το κερί κι έπειτα να περάσει προσεχτικά το χαρτί μερικές φορές πάνω από τη φλόγα(προσέχουμε μην πάρει φωτιά).Όπου έχουμε γράψει με το πινέλο,το χαρτί μαυρίζει.Έτσι,το μήνυμά μας μπορεί να διαβαστεί!

Πηγή:Σταυρόλεξα γνώσεων-εκδόσεις Σαββάλας

13 Απριλίου 2012

Η ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΜΕΡΟΣ 1ο
Ας δούμε το πρώτο μέρος της σειράς με τη σταύρωση και την Ανάσταση του Χριστού:
video



12 Απριλίου 2012

ΤΟ ΠΑΣΧΑ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑΛΗ

Ας ξεφυλλίσουμε και ας ακούσουμε την αφήγηση ενός επίκαιρου παραμυθιού: Το Πάσχα του Πασχάλη. Ο Πασχάλης είναι ένας μικρός τρισχαριτωμένος λαγουδάκος που αναγκάζεται να αφήσει την ανεμελιά του αγροκτήματος που γεννήθηκε, να μετακομίσει στην πόλη και να περιοριστεί σε ένα διαμέρισμα. Ο Πασχάλης δυσκολεύεται να προσαρμοστεί και είναι κακόκεφος, ώσπου ανήμερα του Πάσχα όλα αλλάζουν.....κάνε κλικ εδώ  
για να μάθεις τη συνέχεια....


ΜΕΓΑΛΗ ΠΕΜΠΤΗ-ΤΟ ΕΘΙΜΟ ΤΩΝ ΚΟΚΚΙΝΩΝ ΑΥΓΩΝ




Ένα από τα πιο γνωστά έθιμα του Πάσχα είναι το βάψιμο των αυγών τη Μεγάλη Πέμπτη. Το αυγό συμβολίζει τον τάφο του Χριστού που ήταν ερμητικά κλειστός (όπως το περίβλημα του αυγού), αλλά έκρυβε μέσα του τη "Ζωή", αφού από αυτόν βγήκε ο Χριστός και Αναστήθηκε...

Μπορεί τα τελευταία χρόνια το αυγά να βάφονται σε διάφορα χρώματα, όμως η παράδοση τα θέλει κόκκινα. Το "γιατι;", δεν είναι ξεκάθαρο. Οι εξηγήσεις που υπάρχουν, είναι πολλές. Μία από τις πιο αποδεκτές και λογικές είναι πως το κόκκινο συμβολίζει το αίμα και τη θυσία του Ιησού Χριστού μας. Οι άλλες ερμηνείες, έχουν να κάνουν με την Παναγία μας, τη Μαρία τη Μαγδαληνή και μία δύσπιστη ανώνυμη γυναίκα.
Η Παναγία πίσω από το έθιμο των "κόκκινων αυγών"...Μία εξήγηση που δίνεται συχνά, είναι ότι η Παναγία πήρε ένα καλάθι αυγά και τα πρόσφερε στους φρουρούς του Υιού Της, ικετεύοντάς τους να Του φέρονται καλά. Όταν τα δάκρυά Της έπεσαν πάνω στα αυγά, αυτά βάφτηκαν κόκκινα.

Τα κόκκινα αυγά και η Μαρία η Μαγδαληνή...Μία άλλη ιστορία συνδέει το κόκκινο χρώμα με τη Μαρία τη Μαγδαληνή. Όταν ο Ρωμαίος αυτοκράτορας ενημερώθηκε για την Ανάσταση του Χριστού, τη θεώρησε τόσο απίθανη "όσο και το να βαφτούν τα αυγά κόκκινα". Η Μαρία η Μαγδαληνή τότε, έβαψε μερικά αυγά κόκκινα και του τα πήγε για να του επιβεβαιώσει το γεγονός.

Η δύσπιστη γυναίκα...Μία παραλλαγή της παραπάνω ιστορίας, θέλει μία γυναίκα να μην πιστεύει την είδηση της Ανάστασης Του Ιησού Χριστού και να λέει: "Όταν τα αυγά που κρατώ θα γίνουν κόκκινα, τότε θα Αναστηθεί και ο Χριστός". Και τότε αυτά έγιναν κόκκινα".

10 Απριλίου 2012

Ανακαλύπτουμε τα Ταλέντα μας


Με τι καταπιανόμαστε; Τι μας αρέσει να κάνουμε περισσότερο; Με το παρακάτω τεστ και τις χρήσιμες πληροφορίες που ακολουθούν, μπορούμε να ανακαλύψουμε τι μας ταιριάζει περισσότερο. Τι μας ευχαριστεί και με τι μπορούμε να ασχοληθούμε αργότερα:

1) Αθλητής
Το να ξέρουμε να χρησιμοποιούμε το σώμα μας και να επικοινωνούμε με αυτό είναι ένα ξεχωριστό χάρισμα
Έχουμε τη χάρη ενός χορευτή; Είναι τα χέρια μας ικανά και επιδέξια; Ή μήπως είμαστε υπερκινητικοί και πολυάσχολοι σίφουνες; Και στις 2 περιπτώσεις ξέρουμε να χρησιμοποιούμε σωστά το σώμα μας και να επικοινωνούμε με αυτό.
° Διαπρέπουμε σε ένα ή περισσότερα σπορ
° Διασκεδάζουμε με την πλαστελίνη ή τον πηλό
° Επικοινωνούμε με ιδιαίτερα εκφραστικό και δραματικό τρόπο
° Μας αρέσει να διαλύουμε και να φτιάχνουμε πράγματα
° Μιμούμαστε πετυχημένα τις κινήσεις και τους τρόπους των άλλων

Αν τσεκάρουμε πάνω από 3 τετράγωνα: Χρησιμοποιούμε τα χέρια μας για να λύνουμε τα προβλήματά μας γιατί μας χαρακτηρίζει κινητικό ταλέντο.
Πιθανά επαγγέλματα: Χορευτής, Ηθοποιός, Γυμναστής, Αθλητής




2) Μουσικός
Μας αρέσει η μουσική όλες τις ώρες; Σιγοτραγουδάμε διαρκώς ακόμα και τη νύχτα; Η μουσική είναι κάτι ξεχωριστό στη ζωή μας;
° Κινούμαστε ή μιλάμε με ρυθμό
° Τραγουδάμε και τραγούδια που μάθαμε εκτός σχολείου
° Μας ενοχλεί μία φάλτσα μουσική
° Θυμόμαστε όλα τα τραγούδια
° Έχουμε καλή φωνή

Αν τσεκάρουμε πάνω από 3 τετράγωνα: Μπορούμε να συνεχίσουμε να ακούμε μουσική. Έτσι θα αυξήσουμε το συντονισμό μας και θα βελτιώσουμε τα προσόντα μας στα μαθηματικά.
Πιθανά  επαγγέλματα:  Συνθέτης, Τραγουδιστής, Διευθυντής ορχήστρας, Μουσικός παραγωγός


3) Φιλόλογος
Αν διηγούμαστε απίθανες ιστορίες για να τραβήξουμε την προσοχή των άλλων τότε οι λέξεις είναι αυτές που μας κερδίζουν
° Γράφουμε καλύτερα από τους συμμαθητές μας
° Είμαστε καλοί στην ορθογραφία
° Επικοινωνούμε με τους άλλους χρησιμοποιώντας ουσιαστικά τα λόγια
° Διηγούμαστε ανέκδοτα, περιστατικά που συνέβησαν ή φανταστικές ιστορίες
° Το λεξιλόγιο μας είναι πλούσιο

Αν τσεκάρουμε πάνω από 3 τετράγωνα: Έχουμε ανεπτυγμένη τη γλωσσική ικανότητα. Το ταλέντο στη γλώσσα βοηθά και την πρόοδο στο σχολείο.
Πιθανά επαγγέλματα: Δημοσιογράφος, Φιλόλογος, Πολιτικός, Συγγραφέας


4) Επιστήμονας
Δεν είναι περίεργο να προτιμάμε τα μαθηματικά από την γυμναστική. Σιγά μην ντραπούμε κιόλας.
Μας αρέσουν περισσότερο τα μαθηματικά από την γυμναστική; Μήπως αντί για κατασκευές προτιμάμε τα παιχνίδια λογικής;
° Συχνά ζητάμε πληροφορίες για το πώς δουλεύουν τα πράγματα
° Το αγαπημένο μας μάθημα είναι τα μαθηματικά
° Διασκεδάζουμε παίζοντας σκάκι και ναυμαχία
° Διασκεδάζουμε με τους γρίφους και τα παιχνίδια λογικής
° Σκεφτόμαστε με έναν πιο αφηρημένο ή θεωρητικό τρόπο από τους άλλους

Αν τσεκάρουμε πάνω από 3 τετράγωνα: Το μυαλό μας έχει πάρει θετική κατεύθυνση. Για εμάς τα Μαθηματικά, η Φυσική και η Χημεία είναι παιχνιδάκι

Πιθανά  επαγγέλματα: Μαθηματικός, Προγραμματιστής ηλεκτρονικών υπολογιστών, 
Οικονομολόγος

Πηγή: www.kidsfun.gr
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...